چند سالیه که عیدا دیگه واسم بوی سبزه و ماهی نمیده! چند سالیه عیدا فقط بوی استرس و سوهان ذهن، رو میده. 

پیوست : این یه پیغامه، واسه دوستی که دو بار بهم زنگ زده اما من جوابشو ندادم.هر چند یه دلگیری کوچیک واسم پیش اومده بود، اما اون مدت ها بود که خیلی کم رنگ شده بود با گذشت زمان. واقعیت اینه که من حوصله ی حرف زدن رو ندارم، و به شدت نوشتاری شدم. گوشام مطلقا کار نمی کنن و زبونم! واقعا واسم سخت بود بخوام پای موبایل حرف بزنم،خیلی سخت بود. از همین جا معذرت می خوام و متاسفم واست که چنین دوست خل وضعی رو داری:) 

پیوست دوم(پیغام به بهزاد): "بگونیای رکس" ه انگار اسمش. واقعا داره خشک میشه انگار. میزان آبی که دارم بهش میدم رو زیاد کردم اما لبه های دو تا از برگاش خشک شدن:( جدا افسرده میشم اگه نتونم نجاتش بدم.اینم عکسشه: 

نظرات 6 + ارسال نظر
ناشناس جمعه 28 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 11:18 ب.ظ

اینا رو توی یه سایت خوندم:
خاک یک کمی اسیدی یا کاملاْ خنثی. نور زیاد ولی غیر مستقیم خورشید. آب زیاد. اواخر بهار و اوایل تابستان کود داده شود. هر بهار گلدان عوض شود.
غصه نخور خوب می‌شه

در ضمن سال نو هم پیش پیش مبارک باشه! :دی

من نمی دونم خاک اسیدی یعنی چی :دی

سال نوی شمام مبارک باشه:) مِیسی یه عالمه :)

بهزاد جمعه 28 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 11:43 ب.ظ

اون احتمالا داره میگنده. اگر امکانشو داری جایی بذارش که مقدار زیادی نور غیر مستقیم بگیره و اگرنه به مرور برگاش کوچیک میشه و خودشو میندازه. اگر اتاقت گرمه روز در میون و اگر خنکه دو روز در میون بهش آب بده. کم کم آب بریز تا وقتی از زیرش بیاد بیرون، اون مقدارو نشون کن از اون به بعد همونقدر آب بده. بیشتر از یک بار در روز هم آب روش اسپری نکن. با این مقداری که تو بهش آب میدی سریع میگنده و میمیره.
آبشم اگر آب شیره چند ساعت بذار بمونه که هم کلرش بره و هم هم دمای محیط بشه. الان که تازه گرفتیشم احتمال داره تو شوک تغییر محیط باشه باید بهش زمان بدی. ممکنه برگای قدیمیش بمیره ولی با این روال قاعدتا جونه هاش بی مشکل رشد میکنن.
بعدا اگه خواستی تکثیرشم کنی بگو بهت بگم چیکار کنی.

فک کن، من روزی ده بار اسپری کردم برگاشو، شایدم بیشتر!!!!!! الان خیس آبه!
یه چیز دیگه هم بپرسم؟! این نور زیاد غیر مستقیم، یعنی مثلا پشت پنجره خوبه؟!

بهزاد شنبه 29 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 12:33 ق.ظ

اسپری برای مرطوب کردن سطح برگها خوبه ولی نباید روزی چندبار دوش بگیره روزی یکی دوبار فقط کمی نمناک کردن برگها موردی نداره.
پنجره هم بستگی داره. اگر بیشتر از نیم ساعت-یک ساعت بهش آفتاب نخوره در روز موردی نداره ولی اگر همونقدر آفتاب خورد و داشت می سوخت بیارش کنارتر که آفتاب نخوره و فقط نور زیاد بگیره. هرچی به پنجره نزدیکتر باشه مطمئنا بیشتر تو روز نور میگیره.
راجع به کود هم که بالا بحثش شد زمان دقیقش اردیبهشت تا مهره که خوبه هر دوهفته یکبار کود مایع بدی بهش. خاک اصلیشم پیت و ماسست ولی بهنام گفت خاک برگ هم نباید مشکلی داشته باشه.

کود مایع و پیت دیگه چیه؟!!!:(
الان لبه های برگاش کامل خشک شده، میشه از بهنامتون بپرسی امیدی به زنده موندنش هست یا نه؟:((

بهزاد شنبه 29 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 01:57 ب.ظ

کود مایع رو اکثر گل فروشیا میفروشن الانم وقتش نیست که نگرانشی. پیت هم چیز خاصی نیست شبیه یونولیته یه کم، میتونه مقداری رطوبت رو تو خودش حفظ کنه. اونم چندان چیز استراتژیکی نیست واسه گیاهت که نگرانش باشی.
اجتمال خیلی زیاد زنده می مونه. نذار دماش از رنج 18 تا 24 خارج بشه. آبیاریشم درست کن.
همه ی برگاش داره خشک میشه یا همون 2 تا که گفتی؟ اگر همشه ممکنه واقعا محیط دماییش ناجوره یا اینکه از تغییر محیطش شوک شده.
تا وقتی درست آبیاریش کنی حتی اگه همه ی برگاشم بپکه ریشش سالم می مونه میشه یکاریش کرد.
بعدم از من میشنوی یه دوجین گیاه دوروبرت پر کن که هم گیاهت تنها نباشه هم اگر یکیشون یه چیزیش شد این قدر درگیری ذهنی پیدا نکنی! گیاهای مقاوم مثل گندمی بگیر که با لگدم بزنیشون، هر جور آب بدیشون هی رشد میکنن اینقدر که خسته میشی! میشی مثل ما که آلوئه ورامون از یکی شده 10 تا گلدون که تو هر کدوم چندتا هست! مجبوریم بدیم به این و اون ببرن!
اگرم خیلی دوست داری به گیاهت هی آب بدی و اسپریش کنی نخل مرداب بگیر، سه سوت یه متر و نیم میشه، مثل هیولا آب می خوره، اتاقتم مثل آمازون میشه! توی اکثر دسته گل ها برای تزئین هست. مردم هم یا میریزن دور یا میذارن خشک بشه. در حالی که اگه از سرش بذاریش تو آب جوونه میزنه.

من اگه راست می گم همین یکیو بزرگ کنم و نخشکونمش! تازه، ماهی مون هم هست،هرچند احتمال زیاد فقط بتونم یک ماه زنده نگه اش دارم:( نه،برگ کوچیکاش مشکلی ندارن، اما فک کنم جوونه هاش دارن خشک میشن:(
"بعدم از من میشنوی یه دوجین گیاه دوروبرت پر کن که هم گیاهت تنها نباشه هم اگر یکیشون یه چیزیش شد این قدر درگیری ذهنی پیدا نکنی! " این جمله ات خدا بود:)) خوب شناختیم یعنی!

علی شنبه 29 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 10:48 ب.ظ

همممم ... علف!

قدرت خدا یکی بیاد ترجمه کنه!

بهزاد یکشنبه 1 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 10:21 ب.ظ

چطوری علی؟ [آیکون سال نوت مبارک و این صوبتا]

پس ترجمه اش این میشد!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد